POZITÍV PSZICHOLÓGIA

2015-07-12

27 LENYŰGÖZŐ TÉNY

27 napon keresztül megosztunk 27 lenyűgöző tényt, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy közelebb hozzuk életünkbe és alkalmazzuk a pozitív pszichológia kutatási eredményeit.

(A példák az élet más területén is alkalmazhatóak)

 

Bevezetés

 

Nagy örömmel ajánlom ezt a pozitív pszichológiai tényekről szóló összefoglalót. A legutóbbi 15 évben a pozitív pszichológia nagymértékű figyelemre tett szert, mind a szakmai közönség és kutatók körében. Ennek a megnövekedett figyelemnek az eredményeként számos értékes gondolat került napfényre, melyek hozzájárulnak a boldogabb, kiteljesedettebb élethez. Ezek mellett a pozitív pszichológia számos eszközt adott ahhoz is, hogy miként küzdjünk meg a nehezebb pillanatokkal, életszakaszokkal.

 

Reméljük, hogy a tények, melyeket az elkövetkezőkben bemutatunk arra sarkallanak , hogy teljesebb életet élj, és a környezetedet is erre buzdítsd.

 

Kiemelt köszönettel tartozunk mindazon akadémikusnak, és professzornak, aki hozzájárult a könyv létrejöttéhez.

 

Az elkövetkezőkben naponta egy-egy fejezetet olvashatsz a gyűjteményből.

 

Jó utazást!

 

Az első 3 lenyűgöző tény, amit az elkövetkező 3 napban bemutatunk:

  1. Lenyűgöző tény: Elfogadás
  2. Lenyűgöző tény: Függőség
  3. Lenyűgöző tény: Kreativitás

 

 Lenyűgöző tény

 

tracks.jpg

 

Elfogadás

 

Sóvárgás ellen – Fejben dől el minden?

 

Egyre több ember hízik el és válik a túlsúlyossá az egészségtelen táplálkozás következtében. Az étel utáni sóvárgást, amikor egy bizonyos élelmiszerre vágyunk, összefüggésbe hozták az elhízással és a túlsúllyal. Számos lehetőség áll rendelkezésünkre az emberek egészségesebb táplálkozásához, mint pl.: a pontrendszer, a kalóriaszegény táplálkozás.

 

Mit gondoltok, amikor elkezdődik a sóvárgás, használható az agyunk arra, hogy megállítsa ezt? 

 

Az emberek gyakran elnyomással próbálják megfékezni az étel utáni sóvárgást, amikor is észreveszik, hogy túl sokat gondolnak a vágyott dolgora, ekkor a túl sok gondolatot próbálják megfékezni. Ugyanakkor a nem kívánt gondolatok fenntartják, és erősítik a sóvárgást, nem pedig gyengítik őket.

 

A Maastrichti Egyetem kutatói megtanítottak egy csoport túlsúlyos és elhízott felnőttet, hogy elfogadja az élelmiszer utáni sóvárgását. Hét héttel később, ennél a csoportnál kevésbé jelentkezett az élelem utáni sóvárgás, a vágyott élelmiszer közelében csökkent a kontroll elvesztésének mértéke, tovbbá csökkent az étel megerősítő értéke, mint annál a csoportnál, mely nem kapott ilyen képzést.

 

Referencia

Alberts, H. J. E. M., Mulkens, S., Smeets, M., & Thewissen, R. (2010), Coping with Food Cravings: Investigatng the Potential of a Mindfulness-Based Intervention. Appetite, 55, 160-163.

Friss blogbejegyzések

Mi jön ezután?

Mi jön ezután?

Tapasztalások a mából, gondolatok a holnapról.

2020-03-30

A VUCA komplexitása már nem csupán egy szakértők által létrehozott elmélet, amin néha elgondolkodom. Nem tudjuk meddig, nem látjuk mennyi kárral, mennyi haszonnal, milyen változásokkal zárul a mostani krízis időszak. Nem tudjuk, hogy lesz-e vakcina, lesz-e egy újabb vírus, milyen gazdasági-, társadalmi-, politikai- és környezeti következményei lesznek a világban a Covid 19-nek.

Pozitív hírek egy hónapon át

2019-04-24

Shawn Achor, a pozitív pszichológia neves szakértője, a Boldogság mint versenyelőny és számos más publikáció szerzője azt javasolja, hogy csökkentsük a hírözön által minket elárasztó zajt, szűrjük ki mind a mennyiséget mind a negatív híreket.

Jó hír: mégsem szűnik meg a miskolci gyermekváros!

2019-04-24

Nem szűnik meg a miskolci gyermekváros, az intézmény uniós fejlesztési program keretében újul meg, ahogy az ország többi korszerűtlen gyermekotthona is – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) sajtóhírekre reagálva pénteken az MTI-vel.

Vélemények

Beck Attila

2017-04-02

"Sokat adott nekem magánemberként a képlet megfordítása: légy boldog a jelenben, aztán már jön a siker..."

 

Beck Attila
Program Menedzsment Központvezető, Magyar Telekom