A workshop folyamata
Előzetes felkészülés
Megkérjük a résztvevőket, hogy olvassák el az Orange Frog könyvet – egy példázatot,
amely Shawn Achor pozitív pszichológia könyvén alapul. Az összességében 90 oldalas könyvben, 65 oldal szól a történetről és 25 oldal, Shawn kutatásának az összefoglalása, mely segít meggyőzni a köztünk élő egészségesen szkeptikus érdeklődőket.
Második lépés az online felkészülés, aminek segítségével a résztvevők megismerhetik a 7 alapelvet, amiről Shawn beszél könyvében a Happiness Advantage-ben, melyre a tréning épül. Ezt követően Shawn bemutatja és összeköti az összes alapelvet az Orange Frog történettel egy néhány perces videoklipben.
Majd minden résztvevőt megkérünk, hogy válaszoljon 3 kérdésre. Cél, hogy a mégerősebb munkahelyi elköteleződés és boldogság szempontjából jobban megértsék az optimizmus- szintjüket és potenciáljukat.
A válaszokat 7 slide-ban foglaljuk össze és a workshop során alkalmazzuk. A 7 slide összességében a résztvevők válaszaiból és a 7 korrelációjából épül fel (a 7 alapelvről tanulnak a workshopon).
A 7 slide-ot arra is felhasználjuk, hogy megértsük hányan olvasták az Orange Frog könyvet. Gyakori, hogy a felkészülést elmulasztjáka résztvevők és ez aláássa a workshop sikerét. A válaszok alapján tudjuk, kiket kérjünk meg arra, hogy olvassák el a könyvet.
A workshop
A workshopot a világban történő folyamatok, trendek áttekintésével kezdjük, a Gallup Elköteleződési kérdőívének értelmezésével, így kezjük el a siker és a boldogság közötti kapcsolatot bemutatni.
Változatos feladatokon és interakciókon keresztül ösztönözzük a csapatmunkát. Számos azonnali nyereséget, élményt nyújtunk, ami erősíti a gondolatot, hogy “Mi kiemeljük a résztvevőket a székükből, hogy aktívan és jókedvűen tanuljanak”.
Nagy hasznát vesszük az elismeréseknek és plüss figuráknak. Ezek segítenek átlépni a megszokott formákat, enyhítik a stresszt és mégtöbb jókedvet, boldogságot és tanulást eredményeznek a workshopon. A csapat bölcsességét bemutató pósztereket tesszük a terem falára, így a csapat folyamatosan követheti, mivel járul a workshophoz és hogyan fejlődik, alakul ez a workshop előrehaladtával.
Minden lépést támogatunk Shawn Achor videoelőadásával és további nélkülözhetetlen videoklippel. Kihangsúlyozzuk, hogy több és mégtöbb pozitív kiugrót szeretnénk és nem esünk bele az “átlagosnak lenni” csapdába. Az alklamazott feladatokban a résztvevők nevetve értelmezik saját “társadalmi sorskönyvüket”, ezáltal is erősítve a tanulási folyamatot.
Utánkövető workshop
Minden résztvevőt megkérünk, hogy írjon egy egyéni és csapat és szervezeti akciótervet. Azt várjuk, hogy elköteleződjenek, hogy 21 napon belül teljesítik az egyéni akciótervüket. Minden résztvevőnek választania kell egy társat a közösségből, “cimborát”, aki segít neki a cél szem előtt tartásában. Mindenki felelős a cimborájáért.
A csapatakciót illetően arra kérjük a résztvevőket, hogy nézzék meg hol szükséges fejleszteni a “társadalmi sorskönyvükön” Például ezentúl kezdjük a találkozót azzal, hogy milyen pozitív dolog történt a legutóbbi találkozásunk óta. A pozitívumokra fókuszáljunk, hogy biztosítsuk az “ahogy a dolgokat mi itt így csináljuk” minta kialakulását. Vagy írjuk le a nap pozitív eredményeit.
A céges akcióterv vonatkozásában – amikor megterveztük az alapszabályt és eldöntöttük, hogy mely kulcsfontosságú stratégiai pontokra kívánunk hatni – megvizsgáljuk hogy tudjuk elérni célunkat. “Mit tehetünk azért, hogy pozitív hatásunk legyen a stratégiára?”
Tehát az egyénre, a csapatra majd a szervezetre fókuszálunk.
További lehetőség
Egynapos “Beavatás Workshop” során feltérképezhetjük melyek az átalakuláshoz szükséges feltételek és meghatározzuk, hogy tegyük a résztvevők számára relevánssá és hogy kapcsoljuk valós mindennapi munkájukhoz a programot.